Re: Komplettering av vinagre och nyöversättning av dess handbok

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Feb 6 12:31:59 CET 2016

> , kan ersättas med " och" eftersom det bara är två saker som räknas upp.

Japp, jag har ju redan gjort om meningen en del. Tillsammans med
licensnamnsändringen har vi då:

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/296004/292953/0/

> Såg sedan att du i en kommentar funderade på vad en stream tube är, det
> är tydligen "a transport for ordered, reliable data transfer",
> definierad här:
> http://telepathy.freedesktop.org/spec/Channel_Type_Stream_Tube.html

Åh, så egentligen en synonym för socket, även om implementationen
av de båda kanske skiljer sig åt. Jag hittade stream tube i koden,
men letade aldrig upp API-beskrivningen. Det dock känns fortfarande
som strömningstub är en ok (men inte fantastisk) översättning.