Re: Komplettering av reserverade GNOME-paket…

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Feb 15 18:06:34 CET 2016

On 2016-01-24 23:40, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Det hade tillkommit lite ludd och några enstaka nya strängar. Vart av ett
> av paketen har max 7st ändrade strängar, så dessa torde vara snabbgranskade
> för den som känner sig manad. :)
>
> gnome-logs: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/294663/290249/0/

Gnome-logs ser bra ut, såg bara en sak man eventuellt kan fundera över:

>msgid "Search"
>msgstr "Sök"
>
>msgid "Find"
>msgstr "Sök"

Undrade vad som skilde dessa två strängar åt, och kom fram till att den
övre är kategorinamnet för genvägar relaterade till sökning, och den
andra är själva genvägen för att söka.

En möjlighet är att ändra den övre strängen till substantivet "sökning".
Detta är dock inget krav från min sida, föredrar du "Sök" i båda kan du
skicka ett svar om detta så skickar jag in oförändrat.