Re: Översättningar för gnome-boxes med flera

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Feb 16 18:27:09 CET 2016

On 2016-02-15 23:52, Sebastian Rasmussen wrote:
> Inga kommentarer, mycket bra jobbat! :)
>
> När jag granskar dina bidrag skäms jag lite för att det finns så mycket
> att anmärka på i mina översättningar/kompletteringar/etc. ;)

Tack för granskningarna. Du har inget att skämmas över, dina
översättningar håller god klass, särskilt med tanke på
produktivitetsnivån. I avvägningen snabbhet/noggrannhet är jag närmare
"letting perfect be the enemy of good" som amerikanerna skulle säga, så
det behövs snabbt folk som är redo att hjälpa till fylla i saknade strängar.

Apropå hjälp så tänkte jag tipsa om några av mina översättningar som
fortfarande väntar på granskning ifall någon har tid över. Handböckerna
för gnome-terminal och brasero är lite större, medan de övriga nog ska
vara rätt snabbt genomgångna:

Halvgranskad (granskad fram till strängen "2013-2014") är hjälpen för
gnome-terminal:
https://l10n.gnome.org/media/upload/gnome-terminal-master-help-sv-554569_mBb3JIi.merged.po

Kvarstående hela granskningar:

hjälp för brasero:
https://l10n.gnome.org/media/upload/brasero-master-help-sv-2633_1lU9r5u.merged.po

gnome-news: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295041/0/0/
atomix: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295043/0/0/
gspell: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295056/0/0/
gnote: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295064/0/0/

gnome-online-accounts: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295346/0/0/
grilo: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295338/0/0/
grilo-plugins: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/295311/0/0/

+ en enradskomplettering i gnome-calculator:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/297766/295361/0/

Utöver detta så har Sebastian och Josef en hel del aktiva översättningar
på https://l10n.gnome.org/vertimus/sv/activity_summary/ som väntar på
granskning. Jag arbetar mig igenom denna lista eftersom, men fler ögon
är alltid uppskattade och snabbar upp processen.