Re: Lågt hängande frukt under Gnome Extras

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Feb 23 10:50:18 CET 2016

On 2016-02-21 22:31, Josef Andersson wrote:
> Här kommer en hel drös med filer innehållandes en eller ett fåtal strängändringar.
> Allt för att få lite snyggare statiskt under GNOME extras.:)

Skickat in några och kommenterat några andra nu:

> glabels

>(width × height / round)
>%s × %s / %s %s (bredd × höjd / avrunda)

Parametrar för en rektangel, men jag kan inte riktigt bestämma mig för
vad jag tror "round" är. Möjligheter jag kommer på är antingen hur
rundade hörnen ska vara, eller också hur bred ramen runt rektangeln ska
vara. En felrapport med en fråga till utvecklarna skulle nog vara
upplysande.

>#. Translators: first param is numeric value of diameter, second is numeric
>#. value of whole and third is unit. Example:
>#. "120.5 mm / 30 mm (diameter / hole)"

Här ser det på sammanhanget ut som att även "whole" ska vara "hole".
Ytterst förvirrande, så nämn gärna även detta om du felrapporterar det
föregående.

Utöver det fanns det några oöversatta strängar igen.

> gnome-panel

>Status Notifier Host
>statusaviserarevärd

Här skulle jag ta bort ett e: "statusaviserarvärd" på samma sätt som
redan är gjort för "statusaviserarobjekt". Två förekomster av denna.

>Factory for status notifier host applet
>Miniprogramsfabriks förstatusaviserarevärd

"Miniprogramsfabrik"

Sedan fanns det några ställen där applet sedan tidigare kallats
"panelprogram". Fler strängar att ändra om du vill få det enhetligt i
hela modulen.

> template-glib
>Parser does not contain an input stream
>Tolkare innehåller inte en inmatningsström

Skulle själv känna mig mer hemma med "Tolk", men ser att SAOL tydligen
även listar "tolkare".

> networkmanager-libreswan

>_Secret:
>_Hemlig:

Jag skulle misstänka att det är substantivet här. "_Hemlighet:" i så fall.

> gparted

Ser bra ut.