Komplettering av gnome-photos

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Feb 24 10:57:53 CET 2016

On 2015-11-14 11:52, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Ett par ynka strängar och luddigheter innan gnome-photos är 100%:
>
> Ett av originalorden är “Gray“, härifrån:
> https://github.com/GNOME/gnome-photos/blob/master/src/photos-tool-filters.c#L114
> Trots att de omkringliggande filternamnen anspelar på städer i olika
> former så väljer jag att tolka detta ord som att de menar “Grå“.
> Möjligtvis “Gråskala“? Har någon gnome-photos av nyare snitt
> installerat så att ni kan kolla detta?

Ett gäng filternamn från Instagram. Grå låter bra, men detta är endast
av akademiskt intresse nu då de ersatt filternamnen med egna namn för
att inte få Instagram efter sig.

> Här är originalordet “Free“:
> https://github.com/GNOME/gnome-photos/blob/master/src/photos-tool-crop.c#L126
> Jag tolkar det som att man kan beskära bilden godtyckligt. Vad tror ni
> om den översättningen?

Låter bra, verkar vara bildförhållandet som kan varieras godtyckligt.

Det var ytterst lite att påpeka i denna översättning:

>msgid "Edit view"
>msgstr "Redigera vy"

Misstänker "Redigeringsvy" här, det är en rubrik som innehåller valet
"cancel" för att avbryta redigering.