Re: Översättning av handbok för Gtranslator

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Feb 29 20:42:42 CET 2016

Tackar och bockar även för denna granskning.

Se
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/301151/297061/0/

för en ny fantastiskt vacker och fin diff (hoppas jag).

Jag höll inte riktigt med om
> gnome-sudoku-handboken och översätter med "Du har rätt:", "Att dela".
> Kontrollera att gnome-sudoku och de övriga är överrens om
> översättningarna och inför samma översättning i denna handboken.

då CC:s översättning använder tillstånd och inte rätt
se https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sv

Jag minns att det var den jag följde nära när jag översatte just licensen.
(Kanske är det gnome-sudoku som ska ändras?)

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson