Översättning av Pingus

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sön Juli 10 12:31:52 CEST 2016

Här kommer en uppdatering av Pingus-översättningen.
Då det var över 10 år sedan den granskades på listan skickar jag hela filen.

Känner man för det kan man gärna även lägga förbättringsförslag
på den stundtals dåliga engelskan i vissa av banorna.
Det jag kommer att skicka in är:

#Alla Pingus-referenser ska vara med inledande versal, n är bara 90% det.

#I några få av kampanjerna pratar man om pingvinerna, men i resten av spelet
#om Pingus - det bör vara konsekvent.

#Förbättringsförslag för engelska originalstycken ligger just nu utspridda i filen strax efter den
#originaltext som de hänvisar (kommer förstås att flyttas till felrapporten sedan)
#Det är bara de mest utstickande saker jag sett som jag lägger förbättringsförslag på,
#det finns en hel del mer om man vill.

Trevlig varm sommar!

--
Vänligen / Best regards