dos2unix-7.3.4-beta4 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Juli 14 13:43:44 CEST 2016

Den 2016-05-14 kl. 08:48, skrev Sebastian Rasmussen:
> Det fanns två luddiga strängar i den nya betan som jag uppdaterade:
> http://paste.openstack.org/compare/497141/485234/
>
>  / Sebastian

Hade inte tagit mig igenom hela tidigare, så nu kommer den fulla
granskningen, men det var inte så mycket att tala om i alla fall:

>the following disclaimer.\n
>2. Redistributions in binary form
>
>ansvarsfriskrivningen.2. Omdistribution i binär form

Här tror jag för formateringens och läsbarhetens skull på att låta 2:an
inleda en ny rad som i originalet.

>Västeuropeisk

Eftersom det är ett adjektiv blir det liksom för "portugisisk" och
"fransk-kanadensisk" i andra kodningar det litet "v" även här. Två
förekomster.

> -L, --license         visa mjukvarulicensen\n

"programvarulicensen" så följer det ordvalet i de flesta TP- och
GNOME-översättningar.

>Hoppar över UTF-16 fil %s

"UTF-16-fil" i strängen innan.