Komplettering av gnome-builder och mutter

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Mars 13 13:19:55 CET 2016

Den 2016-03-05 kl. 17:39, skrev Sebastian Rasmussen:

> Jag köper det, men jag kan inte heller motivera det väl.
> Jag tänkte på "den är baserad på" vs "det är baserat på",
> men jag har svårt att klassificera in "matchande klamrar"
> i "en" eller "ett" eftersom det är plural. Även efter att ha
> frågat en kompis om läst svenska på universitetsnivå så
> hittade vi ingen omedelbar anledning till varför det skulle
> vara "baserat", men hon håller med dig så jag följer bådas
> råd. Och ju mer jag tänker på det desto mer håller jag med
> er dessutom, men jag vet inte varför. :)
Substantivet känns för mig orelaterat, så försökte minska ner det till
en minsta mening som uppvisar samma stil, och kom fram till "gissa
baserat på..." mot "gissa baserad på...". Även där låter baserat bättre
för mig, och ger hundra gånger fler sökträffar på Google.

Du verkade i vilket fall hålla med, så ändrade till baserat.

>actoin

"action"

>Inget sådant verktyg find

"finns"

Ändrat ovanstående och la till några nytillkomna strängar:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/307135/304040/0/