Granskning av libgimp

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Mars 13 14:19:07 CET 2016

> Ska det inte vara uppmanande form här d.v.s. Stryk. Jag uppmanar till
> detta.:)

Jag fick stryk i argumentationen och tvingades ändra: :)
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/307218/305059/0/

> msgstr "Anslutning till org.freedesktop.FileManager1 misslyckades: "
>
> Traditionellt har det i GNOME vanligen varit så att misslyckades fått inleda
> en mening
> i dessa konstruktioner d.v.s. Misslyckades med att ...
> Finns på några fler ställen.

Jag ändrade på alla ställen utom ett där jag inte visste vad det var
som misslyckades (det var något på formen "foo() failed", så jag
antar att det var ett anrop, så om originaltexten hade varit
utförligare så hade jag ändrat, men nu struntade jag i det.

Jag blev också nyfiken på om du hade rätt så jag kollade bland
GNOME:s gränssnittsfiler (denna katalogen innehåller även gamla
versioner):

grep ' misslyckades[:\.]' *.po | wc -l
313
grep '\"Misslyckades med att' *.po | wc -l
1147

Vilket verifierar ditt påstående. Jag ska försöka att tänka på detta
i framtida översättningar. Tack för tipset!