Re: Översättning av gnome-terminal / gnome-photos

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Mars 13 23:39:31 CET 2016

Hej!

> Diffar mot tidigare översättningar:
> gnome-terminal: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/307445/296876/0/

>"ignoreras om bold-color-same-as-fg är \"true\"."
>"Om \"true\", använd markörfärgerna från profilen."
>"färgnamn som \"red\"). Detta ignoreras om cursor-colors-set är \"false\"."
>"färgnamn som \"red\"). Detta ignoreras om cursor-colors-set är \"false\"."
"Om \"true\", använd färgmarkeringsfärgerna från profilen."
Här inför du \" trots att originalet inte har citattecken alls om jag
läser rätt.
Kanske borde den engelska förlagan ha \" dock, men i så fall borde det
rapporteras som en felrapport. Kanske du redan har skickat en sådan?
Det finns nog flera sådana här än vad jag fått mer här, men det är samma
skillnad i alla fallen.

>"Custom color for the foreground of the text character at the terminal's "
>"Anpassad färg för förgrunden till tecknet på terminalens markörposition som "
Jag hänger upp mig på "förgrunden för" istället för "till" i ditt förslag.
Vad tror du om: "Anpassad färg för tecknets förgrund på terminalens
markörposition som"? Kanske borde jag bara blunda och inte hänga
upp mig på det? :)

> gnome-photos: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/306779/303845/0/

Ser utmärkt ut!