Översättning av FSF Email Self-Defense

Tomas Nordin tomasn at posteo.net
Sön May 8 17:10:54 CEST 2016

Sebastian Rasmussen writes:

> Jag hittar ingen sv-katalog där i, troligtvis för att du ännu inte
> kunnat/fått checka in den föreslagna svenska översättningen..?
> Har du en gren i ett git-arkiv någon annanstans där vi kan få tag
> i översättningen? T.ex. på github.com eller savannah.gnu.org?
> Eller har jag helt missförstått situationen och bara inte hittar rätt? :)

En föreslagen lösning för tillfället skulle vara att jag skickar en
bantad variant av repot som ett arkiv. Jag har provat och det verkar
kunna funka som det är tänkt, (med rendering av websidor och så), och
arkivfilen blir på 5.1 MB.

Men då är frågan -- var skickar jag den. För jag skickar väl inte ut den
på listan eller?

> Åh, och din instruktion

> fungerar inte så bra heller eftersom det inte finns någon Makefile.server.
> Däremot fanns en Makefile som som standard kör pythons SimpleHTTPServer,
> så jag förstår hur det fungerar, men det passar inte ihop med dina
> instruktioner.

Jag inkluderade alla (tre) makefiler i arkivet så att man kan se vad jag
mumlade om här.