Re: Översatt Monero Wallet Gui

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Apr 14 23:37:47 CEST 2017

Den 2017-04-13 kl. 07:34, skrev Mattias Eriksson:
> Hej
>
> Jag har inte varit så aktiv, men så snubblade jag över
> projektet https://getmonero.org/home som är en intressant kryptovaluta
> (då den har fokus på integritet och anonymitet). Jag såg att deras GUI
> wallet (https://redd.it/62e1mc) som de har i beta, behövde en
> översättning... så jag har översatt den.
> Jag bifogar filen så ni kan granska den om ni vill.

Du är alltid välkommen på listan :-) Har tittat igenom och har påpekat
lite stavfel och särskrivningar nedan:

><TS version="2.0" language="nl_NL">

Jag undrade först varför qt linguist påstod att alla översättningarna
var holländska, men hittade sedan taggen ovan i filen...

>Monero nod startar om %1 sekunder

"Monero-nod"

>Konfigurations guide

"Konfigurationsguide"

>Node körs

"Nod"

> ger dig även en lite möjlighet att tjäna några Monero

"liten". Två förekomster.

>Monero block

"Monero-block"

>försäljnings spårare

"försäljningsspårare"

>slumpmässigt betalnings id

"betalnings-id"

>blockkjedjan

"blockkedjan"

> och ts-poolen för inkommande överföringar till dig oavsett du
accepterar obekräftade överföringar eller inte.

"oavsett om du"

>Inbäddad Monero version:

"Monero-version"

>Nod logg

"Nodlogg"

>Klista in

"Klistra in". Flera förekomster

>eller väl från

"välj"

> Starta lokal node

"nod"

>DNSSEC signaturen kunde inte verifieras

"DNSSEC-signaturen"

>Andluten

"Ansluten"

>Vi är nästan klara - låt oss bara ställa in några Monero inställningar

"Monero-inställningar"

>brandbredd

"bandbredd"

> konfiguraiton

"konfiguration"

> Du kan titat på

"titta"

> Your password will be
> Dett lösenord kommer att

"Ditt lösenord"

>kommer att använda för att skydda din plånbok

"användas"