[Tp-sv] Allt/Alla

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Mon Dec 28 21:27:57 CET 2020

Jonas Rydberg skrev:
> How much of the cake do you want? [options] All, Half, Quarter
>
> Här översätts "All" till Allt [av kakan]

För att krångla till det ännu mer: i just det här fallet vore "Hela"
nog rätt översättning! :-)

Annars är mitt svar samma som andra gett, att be utvecklarna ange ett
sammanhang (context) i sitt anrop så att du kan skilja på
översättningarna på ett riktigt sätt. Så gör även jag inser problemet.
Ibland måste jag nog erkänna att jag gör antaganden om hur saker
används, vilket säkert är fel någon gång ibland.