[Tp-sv] Granskning av cflow

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Apr 27 21:51:06 CEST 2021

On 2021-04-05 14:43, Göran Uddeborg wrote:
> Vissa program uppdateras långsammare än andra. För cflows del var det
> 5 år sedan det senast kom en fil att uppdatera, och det var 9 sedan
> jag senast skickade in den för granskning. Det är en ganska liten och
> hanterlig uppsättning meddelanden för den som vill göra en liten
> granskning.

Såg inte så mycket att påpeka sen jag sist tittade. Men en sak kan vi
fundera på:

 > "%s home page: <%s>\n"
 > "%s hemsida: <%s>\n"

Datatermgruppen har följande att säga om ordet 'hemsida': ”Ordet hemsida
bäddar för begreppsförvirring och bör därför helst inte användas alls. I
stället bör man använda andra, mer precisa termer: webbplats, webbsida,
ingångssida och startsida (se respektive artikel).”

Här skulle jag därför kunna tänka mig att skriva "Webbsida för %s:"