[Tp-sv] GnuCash 4.5, diff

Arve Eriksson 031299870 at telia.com
Ons Juni 16 09:39:00 CEST 2021

Okej, nytt försök eftersom mitt förra meddelande inte verkade komma
tillbaka, och dessutom en diff från Meld:

Jag har gått igenom översättningen ett varv, och behöver fortfarande
finslipa en del. (Har exempelvis inte kollat noga mot projektets
ordlista, men det bör jag väl hinna med innan 4.7 skickas ut.) Om någon
vill granska, varsågoda. Jag är mest ute efter kommentarer på
meddelanden som jag märkt som luddiga, och där jag ändrat enstaka ord
eller kortare uttryck i föregående översättning.

En anmärkning är att originaltexten inte är konsekvent med hur de
skriver GnuCash, vad gäller versaler. Min ambition har varit att följa
originalet (men jag var kanske inte helt konsekvent med det själv) - ska
vi "rätta" sådana kosmetiska detaljer?

Så, då sätter jag mig och för över mina ändringar till v4.6...

Arve