[Tp-sv] GnuCash 4.5, diff

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Juni 22 11:42:12 CEST 2021

On 2021-06-16 09:39, Arve Eriksson wrote:

> Okej, nytt försök eftersom mitt förra meddelande inte verkade komma
> tillbaka, och dessutom en diff från Meld:
>
> Jag har gått igenom översättningen ett varv, och behöver fortfarande
> finslipa en del. (Har exempelvis inte kollat noga mot projektets
> ordlista, men det bör jag väl hinna med innan 4.7 skickas ut.) Om
> någon vill granska, varsågoda. Jag är mest ute efter kommentarer på
> meddelanden som jag märkt som luddiga, och där jag ändrat enstaka ord
> eller kortare uttryck i föregående översättning.

Fint att du kommit igång. Men är det verkligen en diff du skickat? Det
ser ut som hela filen för mig. Ser inga före/efter-markeringar i alla
fall. Själv brukar jag använda podiff [1] för att få överskådliga diffar
av po-filer, den diffar bara på själva strängarna.

> En anmärkning är att originaltexten inte är konsekvent med hur de
> skriver GnuCash, vad gäller versaler. Min ambition har varit att följa
> originalet (men jag var kanske inte helt konsekvent med det själv) -
> ska vi "rätta" sådana kosmetiska detaljer?

Idealet är om man hittar tid att göra en felrapport eller merge request
så att inkonsekvenser kan rättas till i originalet, så ser det bättre ut
för alla sedan.

Mvh,
Anders

[1] https://puszcza.gnu.org.ua/projects/podiff/