[Tp-sv] sudoers-1.9.7b1 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Ons May 5 21:59:42 CEST 2021

> Såg länge ut som att jag inte skulle hitta något att påpeka sen sist,
> men fann några saker i slutet på mitt diffande:

Inga konstigheter här, de fixar jag om en liten stund. Tack! :)

Kan passa på att berätta att jag investerat en liten
slant (med betoning på liten) i ett par böcker:

1) Svensk standard SS 01 16 01 utgåva 4 - Dataordboken från 1989
där kan man t.ex. slå upp att "insert mode" bör översättas med
"insättningsläge"

2) Engelsk-svensk ordlista i ADB från 1968(!) i vilken man kan ta
reda på att "tape loop" bör översättas med "remsslinga".

Jag har ytterligare två ordböcker på ingång, men så här långt
borde dessa underlätta för både gamla och antika(!) dataord.
Allt från 90-talet och framåt får vi nog lista ut själv, för det verkar
inte finnas några vettiga ordböcker från 1990 och framåt. :)