[Tp-sv] GCC 12

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors Juni 9 23:08:33 CEST 2022

Anders Jonsson skrev:

> Klart jag måste ta den utmaningen.

Det fungerade! :-D

> Om jag sedan får komma med ett förslag för diff-formatet så är det
> visserligen roligt att se översatta N/G i början på nya och gamla
> strängar, men det finns en fördel om de i stället är märkta +/-. Då
> färgkodar exempelvis gedit dem så att ny text är grön, vilket gör att
> det går snabbare att se vad som är intressant att titta på då man ögnar
> igenom diffen.

Ja, du kan ha rätt i det. Jag städade i Jans skript litegrann och lade
upp den nya versionen. Nu ger det mer traditionell diff-utmatning.

https://www.uddeborg.se/sv/podiff

Den som vill får naturligtvis fila vidare på det.

>  >räservera

Ibland har jag svårt att tro att jag verkligen har gjort en del
felskrivningar, men uppenbarligen har jag lyckats med denna!

>  >"The function passed as OPERATION at %L shall not have the OPTIONAL "
>  >"attribute for either of the arguments"
>  >msgstr "Funktionen som skickas som OPERATION vid %L skall ha attributet "
>  >"OPTIONAL antingen för inget eller båda argumenten"
>
> Satslogik är lika roligt som vanligt, men tänker jag fel då jag tolkar
> kombinationen "not ... for either" som att inget av argumenten ska ha
> attributet OPTIONAL? Om även fallet med båda är ok så är originaltexten
> förvirrande för mig.

Du har helt rätt, det är jag som nog klippt och klistrat lite för
snabbt.

Jag får tacka så väldigt mycket för din granskning! Det var några
enstaka som redan var rättad, men det allra mesta var nytt.