[Tp-sv] Översättning av Fedoras nya hemsida inför Fedora 38 släppet i mitten/slutet av April

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tis Apr 4 08:57:13 CEST 2023

Och nu ser jag en felstavning som vi missat: "oprativsystem"! I den
inledande animationen! Retsamt! Jag har rättat i weblate, men det är
lite snopet. Jag vet inte hur lång tid det tar för det att slå igenom,
vet du?

Sedan finns det ju ett översättningsproblem i att de bygger ihop
meningar. Det skall ju vara "din server" och "din arbetsstation" men
"ditt operativsystem". Skall vi kanske justera det genom att flytta
ner din/ditt på raden nedanför, även om det inte blir en helt ren
översättning?