[Tp-sv] Översättning av Fedoras nya hemsida inför Fedora 38 släppet i mitten/slutet av April

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Mon Mars 27 21:41:36 CEST 2023

Nu har jag läst det hela lite mer. Jag hittade en del saker som jag
tyckte kunde förbättras. Jag gjorde mina ändringar direkt i weblate
för att spara tid, men bifogar dem nedan. Det är en hel del ändringar
där jag ville justera språket mer än att det var direkta fel, så man
kan säkert ha åsikter om saken. Säg till om du (eller någon annan) har
invändningar.

47c47
<     "Use Fedora IoT to support your workloads that are computed outside of the traditional datacenter.": "Använd Fedora IoT för att stödja dina arbetsbelastningar som beräknas utanför det traditionella datacentret.",
---
>     "Use Fedora IoT to support your workloads that are computed outside of the traditional datacenter.": "Använd Fedora IoT för att stödja dina arbetslaster som beräknas utanför det traditionella datacentret.",
160c160
<     "Free & private": "Fri & Privat",
---
>     "Free & private": "Fri & privat",
322c322
<     "Our goal is to provide the best container host to run workloads securely and at scale.": "Vårt mål är att tillhandahålla den bästa containervärden för att köra arbetsbelastningar säkert och skalbart.",
---
>     "Our goal is to provide the best container host to run workloads securely and at scale.": "Vårt mål är att tillhandahålla den bästa containervärden för att köra arbetslaster säkert och skalbart.",
392c392
<     "This is the proverbial office “water cooler”, where people gather for “break from work” conversation. Introduce yourself, have (friendly!) off-topic discussions, and socialize!": "Detta är det ökända kontoret \"vattenkylaren\", där människor samlas för \"paus från jobbet\" samtal. Presentera dig själv, ha (vänliga!) diskussioner utanför ämnet och umgås!",
---
>     "This is the proverbial office “water cooler”, where people gather for “break from work” conversation. Introduce yourself, have (friendly!) off-topic discussions, and socialize!": "Detta är det kända ”vattenkylaren” på kontoret, där människor samlas för ”paus från jobbet”-samtal. Presentera dig själv, ha (vänliga!) diskussioner utanför ämnet och umgås!",
439c439
<     "Run server workloads on bare metal or virtual machines with the latest open source technologies curated by the Fedora Community": "Kör serverarbetsbelastningar på riktigt järn eller virtuella maskiner med de senaste teknologierna med öppen källkod som kurerats av Fedora gemenskapen",
---
>     "Run server workloads on bare metal or virtual machines with the latest open source technologies curated by the Fedora Community": "Kör serverarbetslaster på riktigt järn eller virtuella maskiner med de senaste teknologierna med öppen källkod som kurerats av Fedora gemenskapen",
444c444
<     "Quickly deploy a server with the tools you need to spin up your workloads": "Implementera snabbt en server med de verktyg du behöver för att starta upp dina arbetsbelastningar",
---
>     "Quickly deploy a server with the tools you need to spin up your workloads": "Implementera snabbt en server med de verktyg du behöver för att starta upp dina arbetslaster",
466,467c466,467
<     "News & Publications": "Nyheter & Publikationer",
<     "News & Announcements": "Nyheter & Annonseringar",
---
>     "News & Publications": "Nyheter & publikationer",
>     "News & Announcements": "Nyheter & tillkännagivanden",
530c530
<     "Fedora Workstation is the result of work done across the Fedora Project, and everyone is welcome to participate. To learn how decisions are made about Workstation, see the [Fedora Workstation Working Group](https://docs.fedoraproject.org/en-US/workstation-working-group/) pages.": "Fedora Workstation är resultatet av arbete som gjorts i Fedora-projektet, och alla är välkomna att delta. För att lära dig hur beslut fattas om Workstation, se [Fedora Workstation Arbetsgrupp](https://docs.fedoraproject.org/en-US/workstation-working-group/) sidorna.",
---
>     "Fedora Workstation is the result of work done across the Fedora Project, and everyone is welcome to participate. To learn how decisions are made about Workstation, see the [Fedora Workstation Working Group](https://docs.fedoraproject.org/en-US/workstation-working-group/) pages.": "Fedora Workstation är resultatet av arbete som gjorts i Fedora-projektet, och alla är välkomna att delta. För att lära dig hur beslut fattas om Workstation, se sidrona om [Fedora Workstation Arbetsgrupp](https://docs.fedoraproject.org/en-US/workstation-working-group/).",
563c563
<     "Enables a variety of server workloads": "Möjliggör en mängd olika serverarbetsbelastningar",
---
>     "Enables a variety of server workloads": "Möjliggör en mängd olika serverarbetslaster",
571c571
<     "Easily install, update and manage software packages": "Enkla installationer, uppdateringar och att hantera mjukvarupaket är enkelt",
---
>     "Easily install, update and manage software packages": "Installera, uppdatera och att hantera enkelt programvarupaket",
585c585
<     "Connections": "Anslutningar",
---
>     "Connections": "Förbindelser",
603c603
<     "An automatically-updating, minimal operating system for running containerized workloads securely and at scale.": "Ett automatiskt uppdaterande, minimalt operativsystem för att köra behållarbaserade arbetsbelastningar säkert och i stor skala.",
---
>     "An automatically-updating, minimal operating system for running containerized workloads securely and at scale.": "Ett automatiskt uppdaterande, minimalt operativsystem för att köra behållarbaserade arbetslaster säkert och i stor skala.",
646c646
<     "The Extra Packages for Enterprise Linux special interest group": "Extra paket för Företags Linux Special intressegrupp",
---
>     "The Extra Packages for Enterprise Linux special interest group": "Extra paket för Enterprise Linux specialintressegrupp",
649c649
<     "Talented leaders are elected to oversee the Fedora Project and Fedora's subprojects.": "Talangfulla ledare väljs för att överse Fedora-projektet och Fedoras delprojekt.",
---
>     "Talented leaders are elected to oversee the Fedora Project and Fedora's subprojects.": "Talangfulla ledare väljs för att ha tillsyn över Fedora-projektet och Fedoras delprojekt.",
651c651
<     "Serving the needs of small to medium businesses, home labs, and enterprise workloads": "Tjänar behoven hos små till medelstora företag, hemlaboratorier och företagsarbetsbelastningar",
---
>     "Serving the needs of small to medium businesses, home labs, and enterprise workloads": "Tjänar behoven hos små till medelstora företag, hemlaboratorier och företagsarbetslaster",
655c655
<     "Pick a language to view this page in your language": "Välj ett språk för att visa denna sidan på ditt språk",
---
>     "Pick a language to view this page in your language": "Välj ett språk för att visa denna sida på ditt språk",
685c685
<     "Activities beyond engineering: Learn about the teams focused on Fedora's outreach, brand, & more.": "Aktiviteter utöver teknik: Lär dig om teamen fokuserade på Fedoras utåtriktning, varumärke och mer.",
---