Översättning av california

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Aug 19 12:09:41 CEST 2014

On 2014-08-14 20:07, Mattias Eriksson wrote:
> Jag har uppdaterat översättningen av kalendern california, den finns
> att granska här:
> https://l10n.gnome.org/vertimus/california/master/po/sv

Här kommer några synpunkter:

>msgstr "Modern, rent gränssnitt"

"Modernt"

>msgstr "Snabb uppsättning (om någon överhuvudtaget)"

Tycker inte uppsättning känns klockrent för setup. Vad sägs om
"konfiguration" (eller om du har något annat förslag)?

>msgstr "Snabbskapa händelser med en tolk för naturligtspråk"

"naturligt språk" verkar vanligen vara uppdelat i två ord:
http://cstjanster.idg.se/sprakwebben/ord.asp?ord=naturligt%20spr%E5k

>msgstr "Fungerar med Google, WebCal och CalDAV servrar"

Tycker inte om särskrivning, så skulle vilja ha "Google-, WebCal-
och CalDAV-servrar"

>msgstr "Ogiltig Google URI \"%s\""

"Google-URI"

>msgstr "timma;timmar;tim;"

Här bör nog även "timme" läggas till då det är vanligare än "timma".

(Slutligen såg jag att det kommit till en luddig och en oöversatt sträng
nu.)