Fundering kring network-manager-applet

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Ons Aug 27 22:30:54 CEST 2014

> Har merge:at från master till nma-0_9_10 samt gjort rättningar i
> både master och nma-0_9_10

Jag tog mig en granskning av senaste nma-0_9_10 du hade lagt upp, och fann några saker:

msgid "Disable connected notifications"
msgstr "Inaktivera anslutningsnotifieringar"

msgid ""
"Set this to true to disable notifications when disconnecting from a network."
msgstr ""
"Sätt till ”true” för att inaktivera meddelanden när du kopplar från ett "
"nätverk."

--> På de flesta ställen är notification översatt med notifieringar, men på ett fåtal ställen med meddelanden.
Bör vara konsekvent inom översättningen, så sök igenom och ersätt med notifieringar.

#: ../src/applet-device-ethernet.c:44
msgid "Auto Ethernet"
msgstr "Automatiskt Ethernet"

#: ../src/applet-device-ethernet.c:96
#, c-format
msgid "Ethernet Networks (%s)"
msgstr "Trådbundna nätverk (%s)"

#: ../src/applet-device-wifi.c:769
#, c-format
msgid "Wi-Fi Networks (%s)"
msgstr "Trådlösa nätverk (%s)"

--> Samma argument här, på de flesta ställen är Ethernet o Wi-Fi översatt till trådbundna respektive trådlösa, men ibland
rakt av med Ethernet och Wi-FI.
Bör vara konsekvent inom översättningen, så kolla igenom dessa.

#: ../src/applet-device-team.c:113
#, c-format
msgid "Configuring team connection '%s'..."
msgstr "Konfigurerar gruppanslutning ”%s”…"

Teaming verkar vara en intressant teknik, https://access.redhat.com/documentation/en-US/Red_Hat_Enterprise_Linux/7/html/Networking_Guide/ch-Configure_Network_Teaming.html#sec-Understanding_Network_Teaming
Eftersom du översatt bond till kombinering, så blir grupp bra för teaming tycker jag.
Funderade själv på detta då jag just nu översätter NetworkManager.:)

#: ../src/applet-dialogs.c:987
msgid ""
"Notification area applet for managing your network devices and connections."
msgstr ""
"Panelprogram i notifieringsytan för hantering av dina nätverksenheter och "
"nätverksanslutningar.

-->Miniprogram. Sök igenom, fanns på flera ställen.

msgid "Create a connection for _this mobile broadband device:"
msgstr "Skapa en anslutning för _denna mobila bredbandsenheten:"

--> denna mobila bredbandsenhet:

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson