Citattecken runt hänvisningar till menyval och liknande?

Tomas Gradin tg at df.lth.se
Tors Jan 2 13:46:56 CET 2014

> Original:
> To... choose Unmount Volume in the main menu

> Översättning
> För att .... välj ”Avmontera volym” i huvudmenyn.

> Vad är eran praxis här så att det blir konsekvent?

Jag ser inga grammatiska skäl att tillföra citationstecken här, så jag
tycker att vi bör följa originalet.

En annan sak: när vi använder citationstecken så bör vi i beskrivande
text förstås om möjligt använda riktiga sådana (U+201D RIGHT DOUBLE
QUOTATION MARK) och inte raka dito (U+0022).

Precis som i ditt exempel med andra ord :)

/tg