Översättning av gnome-shell

Marcus Lundblad ml at update.uu.se
Tis Jan 28 23:08:39 CET 2014

Hej!

Jag har börjat pilla lite med översättningen av gnome-shell.
Ett par saker som jag funderade över och tänkte kolla av lite om någon
här har några idéer.
"Message tray" (alltså meddelande-"baren" som visar chattsessioner och
notifieringar. Vad skulle kunna passa att kalla denna?
"Meddelandepanel", kanske?
Sedan funderade jag lite över "override", förekommer i beskrivningen av
något gsettings-schema.
"Överrida" har jag sett användas i programmeringssammanhang, relaterat
till implementerade metoder från basklasser i OO-programmering och
liknande, men det låter kanske lite konstlat?

//Marcus