Översättning av gnucash

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sat Mars 15 21:08:28 CET 2014

Erik Johansson:
> Jag tänkte ge mig på att uppdatera översättningen av gnucash något. Om någon
> annan redan håller på eller vill hjälpa så är det bara att hojta till.

Enligt http://translationproject.org/team/sv.html är det Stefan
Alfredsson som har hand om den översättningen.  Det verkar inte ha
hänt så mycket med det på rätt länge, så förmodligen är han inte
intresserad längre.  Men innan vi byter är det väl vettigt att vi tar
kontakt med honom först.  Jag skickar ett brev, och cc:ar dig.

> Är det ok att skicka översättningen direkt till gnucash-devel

Nja, det är inte riktigt så det är tänkt.  Det finns en robot emellan
som har hand om en del av det praktiskta.  Vi brukar också skicka in
översättningen hit för granskning.

Jag kanske kan få hänvisa till dokumentet här:
http://www.tp-sv.se/dok-4.html#ss4.1

Du kan också titta på den centrala dokumentationen från Translation
Project:
http://translationproject.org/html/translators.html