GIMP_GAP

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön May 11 14:42:31 CEST 2014

On 2014-05-11 14:11, Påvel Nicklasson wrote:

> Ett visst problem är att ord i den engelska texten är felstavade. I
> något fall har jag fått gissa vad som menas. Jag har (försökt) stavat
> motsvarande ord rätt på svenska.
>
> De engelska strängarna är inte konsekventa i motsvarande strängar för
> olika kommandon. De kan vara skrivna med stor/liten bokstav, med/utan
> punkt, med/utan blanksteg etc. Jag har (oftast) följt originalet, men
> kanske skulle man satsa på enhetlighet?

Här vore det en stor hjälp om du kan rapportera stavfel uppströms. Det
kommer hjälpa översättning till alla språk framöver, plus att användare
av det engelska originalet får ett mer felfritt användargränssnitt, så
alla vinner på det i längden, även om det är mer jobb i det korta loppet.

Felrapporter till GIMP sker via Gnomes bugzilla: https://bugzilla.gnome.org