geary - master

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Fre May 16 11:38:02 CEST 2014

fre 2014-05-16 klockan 10:35 +0200 skrev Christian Rose
<menthos at menthos.com>:

> Stilregeln har inte kommit till av jävelskap. Den har tillkommit av
> lång erfarenhet där lite mer fria översättningar, som
> ursprungligen har tillkommit i all välmening, alltid efter ett tag
> har visat sig ställa till med oreda och förvirring när saker
> ändrat sammanhang och översättningar återanvänts automatiskt.

Jo, jag inser det och förstår problemet, och som jag sa kan jag leva
med "Visa källa" så jag backar och tackar för diskussionen (alltid
intressant att få på fingrarna av folk som har varit med längre).
Dock känner jag inte att jag är i position att pracka på de
engelsktalande nya strängar, så det hoppar jag över.

//Snaggen