Re: Fullständig översättning av gnome-user-docs

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Nov 18 01:02:59 CET 2014

Hej!

Allra först tar vi mina senaste ändringar:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/228865/228190/0/

> Såg att Dash inte var ändrat från favoriter till Snabbstartspanelen
> (som vi diskuterade tidigare) på ett flertal ställen.
[..]
> och några ställen till. Obs inte alla dash i texten som är den dash vi avser:)

Nej, det stämmer, det har jag inte…

> Har uppdaterat GNOME shell med ändring av termen Dash, antar att det var den som du väntade på:)
> http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2014-November/001795.html

…av just den anledningen. Jag såg dock att i gnome-shell står det:

msgid "Add to Favorites"
msgstr "Lägg till som favorit"

msgid "Remove from Favorites"
msgstr "Ta bort från favoriter"

Den första tycker jag är ok (jag behåller begreppet favoritprogram som är
sådana som man samlar i snabbstartspanelen). Däremot tycker jag att
den andra översättningen borde bli "Ta bort från snabbstartspanelen".
Håller du med?

> Har för övrigt uppdaterat ordlistan för GNOME med en hel del termer vi
> diskuterat senaste översättningarna:
> https://wiki.gnome.org/Swedish/GNOMEOrdlista

Åh, utmärkt! Då är det inte _bara_ jag som håller låda där. :)