Fullständig översättning av gnome-user-docs

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Nov 19 19:33:06 CET 2014

On 2014-11-18 01:02, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Allra först tar vi mina senaste ändringar:

En imponerande lista ändringar de sista omgångerna. Pofilter är
uppenbarligen ett praktiskt verktyg. Upptäckte samtidigt några småsaker
som ännu kvarstår, sen kan vi nog vara nöjda.

>up against something solid, do not force it.)
>Om du stöter i något hård, pressa inte.)

"något hårt"

>brandvägg</link> för att hjälpa dig att skydda in dator från intrång.

"din dator"

>men denna programvara kanske inte är installerade

"installerad"

>Klicka på vilken ikons som helst i favoriter för att öppna det programmet

"ikon"

Vad sedan gäller frågan banners/bannrar föredrar jag bannrar av de två
alternativen. Alternativt skulle man kunna översätta det som banderoll,
ser att banner översatts så i gdm och networkmanager tidigare.