pidgin-sipe

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors Nov 20 22:20:12 CET 2014

Anders Jonsson:
> I dessa är det trasigt syntax, det har hamnat mellanrum mellan % och s.

Vilket strikt sett inte är trasigt.  Ett mellanslag är en tillåten
flagga.

Men visst var det fel! :-)

> "Socketläsning", eller uttag om det är att föredra.

Jag bytte till "uttag".  Jag hittade förresten en motsvarande sträng
om skrivning.

> Kanske "Hjälp-forum" för att undvika särskrivning?

Eller kanske till och med "hjälpforum".  Det är ju svenska ord båda
två.

> Särskrivning. Sen skulle man eventuellt kunna kalla det
> "Felhanteringssystem" som vi gör i Gnome.

"Felhanteringssystem" är en utmärkt översättning.

Jag tackar så mycket för din granskning!  Och rättar naturligtvis
alla de andra felen du hittade också.