Uppdatering av Pidgin

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Nov 25 21:28:22 CET 2014

On 2014-11-22 14:32, Josef Andersson wrote:
> Har nu sammanfogat dev-grenen med vanliga 2.x-förgreningen av Pidgin. Så nu är
> vi 100%. Yiehaw.
> Körde pofilter, samt snabbtestad filen "på riktigt" och hittade en hel del. Rättade även lite annat jag såg av en slump.
>
> Bifogar dev om någon vill ta sig en genomkörare. Tror det skulle vara nyttigt, men det är
> en väldigt stor fil (den innehåller nästan alla Pidgin-instick också) så det går nog åt några koppar kaffe!
>

> -- > Pidgin översätts på Transifex, men bifogar po-filen här om någon känner att de vill göra en granskning.

Ögnat som snabbast genom denna, såg detta:

>skicka ett ctcp meddelande till alias
"ctcp-meddelande"

>portvidareberfodran

"befordran"

Kan tipsa om flaggan --language=sv till pofilter, så kör den även
stavningskontroll. Rätt många falska positiva, men är ganska bra på att
hitta konstigheter. Om man bortser från korrekta ord som saknades i dess
ordlista så hittade den följande ord: