Re: Bluetand? Blåtooth?

Christoffer Holmstedt christoffer.holmstedt at gmail.com
Tis Sep 2 19:26:54 CEST 2014

Mattias, bra att du var tydlig med frågan, jag var lite kort i mitt svar.
Som jag ser det så är Bluetooth ett namn precis som Android och Windows
osv. Jag kanske drar detta en sväng för långt men framöver kommer vi se
fler och fler enheter med "Bluetooth Smart" och "Bluetooth Smart Ready" i
marknadsföringsyfte. I praktiken är "Smart" enbart Bluetooth Low Energy"
och "Smart Ready" är "Low energy" samt "vanlig" Bluetooth.

Det är i sådana sammanhang jag har börjat koppla Bluetooth som ett tydligt
namn under våren och sommaren. Andra på epostlistan kanske kan motivera
Bluetooth som ett namn (eller inte) på något annat sätt.

--
Christoffer Holmstedt