Re: Översättning av gnome-getting-started-docs

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 6 10:34:05 CEST 2014

> Ser bra ut även detta. Fint med mer enhetlighet i översättningarna.

Efter att han pratat med lite folk på #docs på irc.gnome.org så lyckades
jag reda ut skillnaden mellan "Activitites" och "Activities Overview"; den
förstnämnda gäller för det nya gnome-shell gränssnittet och den senare
om man kör i klassiskt läge. Därför blev jag tvungen att göra ytterligare
en finputs, nämligen att justera mina översättningar "Aktivitetsöversikten"
till "Aktivitetsöversikt" i enlighet med översättningen av
gnome-shell-extensions:

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/216952/216928/0/

Jag kan inte tänka mig att detta förorsakar problem.

 / Sebastian

PS. Lyckades jag använda semikolon rätt nu?