Re: Re: Översättning av gnome-getting-started-docs

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 13 13:38:21 CEST 2014

> Snabbgranskning av denna.
> Såg att du använt Meddelandefältet och överkantspanelen som
> ord för message tray och top bar, fungerar fint för mig med.:)

Stämmer, jag har uppdaterat översättningen med både detta…

> Såg sen att ni diskuterat om att döpa top bar till systemraden..
> http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2014-September/001357.html
> Ja, det låter mer träffande än överkantspanelen IMHO, så jag kan köpa det med.
> I så fall bör filen uppdateras med detta:)

…och det här. Jag hoppas att alla är med på det också..?

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/218669/216952/0/

Jag letar vidare i andra paket under dagen och ser om jag hittar
[Mm]eddelandebricka.* eller [Öö]vre rad.* på andra ställen. I så
fall bör vi nog ändra det.