SV: Översättning gucharmap

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Sep 14 12:32:23 CEST 2014

On 2014-09-02 23:26, Mattias Eriksson wrote:

> [...]

Nu en mer grundlig granskning:

>Gucharmap can also be used to input or enter characters
>GNOME Character Map kan även användas för att mata in eller skriva tecken

Kan behålla Gucharmap i översättningen då jag ser det som ett namn.

>närmsta

Detta är mer talspråksaktigt, så skulle föredra "närmaste".

>Old Permic
>Fornpersiska

"Fornpermiska"

>Defintion på engelska:

"Definition"

>Sundanese-tillägg

Eftersom detta kallas Sundanesiska några strängar upp så kan detta
kallas "Sundanesiska tillägg".

>CJK strokes
>CJK strokes

Detta är enskilda streck i de mer avancerade tecknen (Hanzi, Kanji) i
kinesiska och japanska. Skulle kunna kallas "CJK-streck".

>Cypriot Syllabary
>Cyperska stavelser
>Cypriot
>Cyperska

Blir det inte "Cypriotiska" i båda dessa?

Kallas "Kilskrift" på svenska.