Kompletterat gnome-shell

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tis Sep 16 22:26:20 CEST 2014

Josef Andersson:
> Vi kan ju kolla hur våra grannar gör som praxis i översättningarna.

Norrmännen visar en 24-timmarsklocka.  Danskarna visar en
12-timmarsklocka med fm/em.  Så mycket blev vi hjälpta av det! :-)

Exakt hur väljer man de här?  Vid en snabb titt hittade jag det inte.
Jag kan hålla med om att det vore konstigt att välja
"12-timmarsklocka" i någon slags meny och få en 24-timmarsklocka.

En inte helt omöjlig variant är att använda 12-timmarsklocka men
utelämna fm/em.  Men jag vet inte om det vore bättre.