Kompletterat gnome-shell

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Tis Sep 16 23:08:51 CEST 2014

Jag antar att klockan ändras genom att man via dconf-editor under
org.gnome.desktop.interface ändrar formatet från 24h till 12h. Dock
verkar det inte som om klockan i systemraden ändras, den verkar alltid
vara 24h, men kalender tiderna som visas lyssnar på den inställningen
och byter till 12h. Det verkar eventuellt som om %p inte är am/pm på
Svenska utan helt utelämnas, för jag ser inte något sådant alls.

Jag tycker att om jag som användare aktivt väljer 12h så ska inte vi
översättare tvinga på dem något annat. Men jag vet inte om am/pm
är det bästa att visa, em/fm som Danskarna gör. Att utelämna det
och lämna det blankt blir lite skumt, då vi normalt kör 24h  tolkar
man det lätt som 12 timmar fel om det inte står något. Så min röst
går till formatet "3:34 fm" för 12h versionen.

//Snaggen

tis 2014-09-16 klockan 22:26 +0200 skrev Göran Uddeborg