gnome-packagekit

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Tis Sep 16 23:44:00 CEST 2014

Ok, tog mig en titt på diffen och det ser bra ut, men om jag letade
nog mycket hittade jag i alla fall något att tillägga:
Ser att du ändrat stöds till stödjs, och då de i princip är
utbytbara i vårt skriftspråk idag så reagerade jag och var tvungen
att kolla vad som är korrekt.
http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=28099;objekttyp=lan
Ska man vara strikt så är det stöjda i grundform (infinitiv) men
stöda i presens.

"Paket låter dig installera och ta bort paket på ditt system.  Du kan
visa "
"och söka efter paket efter namn, detaljer eller filnamn och även se "
"beroenden från ett paket på ett annat paket.  Att söka via grupper
är "
"möjligt och ett lätt sätt att hitta program i din
favoritskrivbordsmiljö."

Detta är iofs helt korrekt, men jag hakade upp mig på "söka efter
paket efter namn, detaljer..." då det blir mycket "efter". Själv
skulle jag försöka variera mig, exempelvis "söka efter paket baserat
på namn, detaljer..."

Som du ser är det inga stora saker, och inget jag känner måste
åtgärdas. Jag ville bara dryfta de små saker jag reagerade på.

//Snaggen

tis 2014-09-16 klockan 23:23 +0200 skrev Göran Uddeborg