gnome-packagekit

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Sep 16 23:52:27 CEST 2014

> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-packagekit/master/po/sv

> "och söka efter paket efter namn, detaljer eller filnamn och även se "

"eller till och med filnamn" eftersom förlagan skriver "or even file name"?

> msgid "Packages uses PackageKit and can work on any distribution using the native "
> "package management framework."
> msgstr "Paket använder PackageKit och fungerar på alla distributioner med det egna "
> "pakethanteringsramverket."

"kan fungera på alla" tror jag ligger närmre engelskan. "native" är
svårt att översätta,
men jag tror att följande kan fungera: "genom att använda det inbyggda"?
Båda finns i två strängar.

> msgid "Only Native Packages"
> msgstr "Endast egna paket"

Fast här tror jag att "native" syftar på paket som är byggda för
samma arktitektur som ditt system. Jag har svårt att kolla upp
det i GNOME Continuous dock (programmen Packages och
Package Updater visar ingenting).

> msgid "Enter a search word or click a category to get started."
> msgstr "Ange ett sökord eller klicka en kategori för att komma igång."

Här hade jag själv nog tagit mig friheten att skriva "klicka på en kategori",
för det flyter bättre tycker jag. :)

> msgstr "Virtuell leverantörstyp stödjs inte"
> msgstr "Åtgärden stödjs inte av denna bakände.\n"

Här ändrade du från "stöds" till "stödjs". Varför? Jag har fått för mig
att "stöds" var det ord som föredrogs på tp-sv? Flera förekomster.

Annars såg det bra ut!