Komplettering av telepathy-account-widgets

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Sep 19 19:42:08 CEST 2014

On 2014-09-19 01:45, Sebastian Rasmussen wrote:

> Med lite tur blir det få kommentarer på denna,
> men jag ska försöka åtgärda alla snabbt.
>
>  / Sebastian

Rätt få kommentarer, en del på tidigare översättning:

>msgstr "Ingen av de accepterade bildformaten stöds på ditt system"

Format är t-genus, så "Inget".

>msgid "People Nearby"
>msgstr "Människor i närheten"

Här drar jag mig till minnes att Josef föreslog "personer" snarare än
människor i en annan översättning med "people". Tycker även själv att
"Personer" passar något bättre i den här strängen.

>#: ../tp-account-widgets/tpaw-account-widget-sip.c:236
>msgid "Register"
>msgstr "Registrera"

Detta ser jättebra ut tills jag hittade följande kommentar i källkoden:

|/* translators: this string is very specific to SIP's internal; maybe *
best to keep the English version. */|

>Lösenbord för chattrummet \"%s\" för kontot %s (%s)

"Lösenord"