Granskning av filemanager.po

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Aug 21 08:38:04 CEST 2015

On 2015-08-08 16:24, Marcus Gisslén wrote:
> Då var nästa fil färdig för granskning
>
> Tack på förhand
>
> //Marcus

Såg några saker, de flesta mycket små:

 >msgid "Location..."
 >msgstr "Plats"

Originalet slutar med ...

 >msgid "Could not remove the item "
 >msgstr "Kunde inte ta bort objektet"

Originalet slutar med mellanslag.

 >msgid "origin and destination folders are the same"
 >msgstr "ursprungs och målmapparna är densamme"

"ursprungs- och målmapparna",

 >msgid "origin and destination folders are the same"
 >msgstr "ursprungs och målmapparna är densamme"

densamme->desamma (eller möjligen "densamma", men jag tycker plural
låter mer naturligt eftersom det står folderS)

 >msgid " Copy"
 >msgstr "Kopiera"

Originalet inleds med mellanslag.

#: ../src/plugin/folderlistmodel/filesystemaction.cpp:1494
msgid "Could not create trash info file"
msgstr "Kunde inte ska papperskorgens infofil"

"ska" -> "skapa"