Översättning av bibliotek i gnome

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Feb 2 16:07:45 CET 2015

On 2015-02-01 18:09, Sebastian Rasmussen wrote:
> Har bara kollat skillnaderna mot tidigare.

> msgstr "Ignorera kvarstående filåtgärder vid montering eller utmatning"
> Vid _av_montering ska det vara.
Hoppsan! Tack för påpekandet, har fixat det nu.

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/235586/235381/0/

> Kanske lika bra att förbereda för 2016 och skriva "2014-2015"
> i filhuvudet redan nu?
Jag låter det stå kvar. Jag har vant mig skrivsättet med komma för en
lista av två år, och bindestreck för tre eller fler, så jag håller mig
till det.
> Ser ok ut, men det finns \" kvar. Antar att det är avsiktligt eftersom
> detta rör sig om ett bibliotek?
Här var det faktiskt att jag inte tänkt på saken. Ser ingen uppenbar
risk med typografiska citattecken, så ändrar de \" som inte är i
gschema-strängar.

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/235597/235378/0/