Komplettering av av Totems handbok

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Ons Feb 11 23:28:35 CET 2015

Hej Josef och Anders!

> titlebar, title bar
> --> namnlist. Ett flertal ställen.

Nähä!? Jag hittar bara ett..!?
“displays the title of the movie or song in the titlebar“
Vilka fler missar jag?

> Ogg är att föredra på grund av att det är ett open-source-"
> "format)
> --> något i stil med "öppen källkodslicenserat" eller ...baserat format. Eller hur man > nu säger. Den här konstruktionen har varit uppe på listan förut, men kommmer inte > ihåg vad vi kom fram till då.

Efter lite sökande ser jag att vi kom fram till ”öppet ljudformat”:
http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2014-August/001071.html
Det låter fortfarande bra och därför återanvänder jag begreppet.

> Bestämd form efter denna/detta är idag tydligen vanligast i
> södra/sydvästra Sverige.

”Va tradigt! Den räliga vindmöllan hade i sönder spannen!”
Var kommer han ifrån?! Grunna på den, din glytt… ;)

 / Sebastian
  - avslöjad