Översättning av gtksourceview

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Feb 11 23:30:05 CET 2015

On 2015-02-11 20:56, Sebastian Rasmussen wrote:
> Kikade igenom det lite snabbt och undrar ett par grejor:

Tack för synpunkterna, har ändrat det mesta efter vad du föreslagit, utom:

> "Solarized Dark"
> Om jag förstår rätt så handlar det här om ett namn på ett
> färgschema, så som jag läser det handlar det då om
> http://en.wikipedia.org/wiki/Solarization som på svenska
> tydligen heter http://sv.wikipedia.org/wiki/Solarisation vilket
> leder mig till att jag tycker att det borde hela "Mörk solariserad".

Tänkte själv något liknande tills jag hittade en kommentar i
gnome-terminal om att det är ett temanamn som inte bör översättas.
Webbplats för Solarized: http://ethanschoonover.com/solarized

Ser även att det finns ett färgtema till Eclipse som heter
"Solarisation" som någon annan person gjort, så det inbjuder nog bara
till förvirring att översätta detta ord. Har därför ändrat till
Solarized även i gnome-terminal.

Diff för ändringarna: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236546/236447/0/