Komplettering av gitg

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Feb 21 13:12:53 CET 2015

On 2015-02-14 18:20, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Jag tror inte att jag har fler utestående kommentarer
> (påminn mig hemskt gärna i så fall!), så jag gav mig på
> en komplettering av gitg:
>
> Passade på att fixa citationstecken samt lägga till ett
> vokabulär i början av filen eftersom det är ganska
> kluriga ord att få rätt på. Åh, och så länkar jag även
> till Peter Krefting's översättning av git till svenska.
>
>   / Sebastian

Hade några få synpunkter på denna, varav flera fanns kvar sedan tidigare:

 >working directory
 >arbetsmappen

Allmänt har oftast directory översatts till katalog och folder till
mapp. Ser att både katalog och mapp har använts för directory i den här
översättningen.

 >Generalla

"Generella"

 >markingen

"markeringen"

 >Misslyckades att öppna arkivet för undermodul ”%s” medan uppköning pågick

Ordet "uppköning" låter inte så bra i mina öron. Kan vi kalla det
"uppköande" i stället?