Uppdatering av NetworkManager

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sön Feb 22 10:01:01 CET 2015

> Ok, har inte granskat denna då jag sitter på jobbet, såg dock att
> NetworkManager har kvar "Wi-Fi" som term. I GNOME ändrade vi väl det till
> Trådlöst närverk, eller bara Trådlöst om det var i en tydlig
> nätverkskontext. Så frågan är om det ska ändras även i NetworkManager?

Missade denna, och redan skickat upp filen till bugzila. Men, jag tycker inte att
det är jätteviktigt för just NetworkManager eftersom den vänder
sig mot en kanske mer teknisk publik än det vanliga GNOME-gränssnittet.
Men, kollar på hur det skulle passa in nästa gång jag är på NetworkManager.
Det blir väl snart om jag tolkat deras uppdateringsfrekvens rätt.:)

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson