Översättning av utvecklingsverktyg med mera i Gnome

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Mars 2 13:32:25 CET 2015

> Har nu hunnit till att uppdatera evolution-data-server.
>
> Har preliminärt behållit översättningen "kreditiv" som använts tidigare
> för "credentials" i denna modul, men skulle kunna tänka mig att ändra
> det till autentiseringsuppgifter vilket är en bra beskrivning, fast å
> andra sidan rätt långt.
>
> Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/240931/235038/0/

Med stor risk att upprepa mig själv, ser även denna bra ut.
Du har dock min röst på att använda autentiseringsuppgifter istället för
kreditiv - som jag inte alls gillar. Tror att jag (kanske lite felaktigt)
använt användaruppgifter i någon tidigare översättning.

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson