Översättning av Exiv2

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre May 8 23:35:36 CEST 2015

On 2015-05-08 19:44, Josef Andersson wrote:

> [...]

Kom på att jag hade dubblerade kommandon i onödan där. Filen är
filtrerad och sorterad redan efter första raden, så man kan även läsa
direkt i out.txt också utan att köra den andra raden.

Vill man i stället ha en fil med pofilters fullständiga rapporter som
man sedan filtrerar från räcker det med den här kombinationen:

$ pofilter --language=sv --gnome sv.po > out.txt
$ grep pofilter out.txt | sort | uniq -i