Översättning av gnome-panel-dokumentation + mer

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sat May 9 09:58:02 CEST 2015

Hej Anders,

här kommer några petitesser jag hittade när jag granskade det som skickats till listan i:

* Översättning av gnome-panel-dokumentation
* Handbok för sound-juicer
* Fyra små översättningar
* Översättning av d-feet   Anders Jonsson
* Gnome-chat, office-runner med flera
* Översättning av gnome-applets med flera

gnome-panel-clock

->
Applet har översatts som panelprogram, men vi brukar väl sedan en tid översätta det till
datatermgruppens rekommenderade "miniprogram". Å andra sidan kanske inte dokumentationen
då stämmer med programmet längre, så antingen uppdatera både, eller låta det vara till senare, gör som du behagar.

libgames-support

msgstr "Ditt poäng är det bästa!"
-> Ska det inte vara "Din poäng är den bästa!"?

pybliographer
msgid "GNOME Translation Team"
msgstr "GNOME-översättningsgruppen"

-> Kanske "GNOME översättningsgrupp"